Известие

Collapse
No announcement yet.

Кажете нещо хубаво за 159 (общи приказки)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    За премахването на ДПФ филтъра, затапване на ЕГР клапана и вихрови те клапи, ще се опитам да го поясня, на прост и разбираем език, поне до толкова до колкото аз го разбирам Има изписано много по темата, но:
    1. Премахване на филтър за твърди частици ( ДПФ - съществува при дизеловите двигатели) - филтъра е монтиран с екологична цел, да улавя твърдите частици от изпускателната система. Най - общо работи на принципа на регенерацията - в градски условия натрупва въпросните твърди частици и в извънградски условия уж се регенирита. Проблема с него идва от скапаната нафта в БГ, която го запушва и въпреки регенерациите, съдава усложнения и проблеми рано или късно. Поради тази причина въпросният филтър или се премахва ( физически и софтуерно) или се заменя с нов на цена около 2 000 лв. , като сама се сещаш кой вариант се предпочита от чисто финансова гледна точка .
    2. Затапване на ЕГР клапан - отново хардуерно и софтуерно - налага се поради проблемите, които създава. Това е дълготрайно решение на проблема, без да се отразява на работата на двигателя.
    3. Премахване на вихрови клапи - т.н. "пеперудки". С акква цел са монтирани на изпускателният колектор не мога да кажа на 100 %, но четох че са отново с "еко насока монтирани". Тук пролема е, че при определен пробег километри или блократ въпросните клапи или има вероятност някоя да се откъсне и попадне в цилиндрите, което е голям проблем. Аз лично моите все още не съм махнал ( колата е на 170 хил.км. реални), но смятам да го направя на следващата смяна на ангренаж.
    Предполагам, че като внесеш колата ще й направиш пълно обслужване, като се препоръчва да се извършат тези манипулации, тогава, за да ти бъде мирна главата в последстие, както се казва.

    А за това, че 159-ката била фейслифт на 156, само мога да кажа, че разликата в двата модела е от земята до небето във всяко е едно отношение - окачване, пътно поведение, визия, скорости и т.н.
    Last edited by sasho_n2; d.m.y г., 08:38.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
    ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

    Comment


    • #77
      Първоначално публикувано от vesko11 Покажи съобщение
      ,,Навийте ме,, Колега човек няма ли собствено мнение в тоя живот,цял живот е на камък.Когато се сблъскам с определен автомобил от първо лице единствено число,ала минут решавам има ли шансове да се класира.Това кой какво ми е казал,или съм прочел в гугъл го оставям за след 23:00ч. когато съм на едно шише пещерска гроздова.И за да не съм off ще кажа че ми харесва единствено че е по млада от 156.Иначе си е 156 фейслифт.
      А ти си толкова в грешка, че явно 159 само си я наблюдавал отдалече и са ти текли лигите...нали знаеш приказката за лисицата и гроздето + това 156 си има фейслифт вариант.

      156
      Дължина 4430 мм
      Широчина 1745 мм
      Височина 1415 мм
      Колесна база 2595 мм.

      159
      Дължина 4660 мм
      Широчина 1828 мм
      Височина 1417 мм.
      Колесна база 2700 мм.

      Май купето е същото ама не съвсем...единственото общо на 156 със 159 е предницата при фейслифта на 156.
      Alfa 159 2,4 JTDm Q4
      ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
      ex Alfa 156 1,9 JTD
      ex Alfa 75 1,8

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от vesko11 Покажи съобщение
        ...И за да не съм off ще кажа че ми харесва единствено че е по млада от 156.Иначе си е 156 фейслифт.
        Тва ся няма нищо общо с истината - 159 е по-голяма и значително по-тежка кола от 156, построена на изцяло нова платформа, със ново окачване, нови мотори и нови трансмисии, които не се монтират в 156. Тва е и причината двете коли да имат тотално различно поведение Познавам фенове на Ауди които са ми казвали, че като карат 159 я усещат стабилна като куатро, нещо което, дори и да е малко пресилено, за 156 не може да се каже съвсем Колегата преди мен хубаво е постнал размерите на двата автомобила - там ясно се вижда коя кола ква е

        Освен тва платформата на която е построена 159, е смесена разработка на Фиат и Генерал Моторс, първоначално предвидена да се използва за наследника на 166 и за премиум модели на ГМ. Когато обаче отпада варианта да се прави наследник на 166, ФИАТ решават да ползват премиум платформата за 159, за да позибият някой лев от разработката, а иначе плана за 159 е бил да бъде направена на по-малка платформа. За тва колата е осезаемо по-голяма и доста по-тежка от 156

        Тъй че тез приказки че 159 била 156 фейслифт, както и да ги гледам от никъде не се връзват и нямат общо с истината

        Първоначално публикувано от sasho_n2 Покажи съобщение
        3. Премахване на вихрови клапи - т.н. "пеперудки". С акква цел са монтирани на изпускателният колектор не мога да кажа на 100 %, но четох че са отново с "еко насока монтирани". Тук пролема е, че при определен пробег километри или блократ въпросните клапи или има вероятност някоя да се откъсне и попадне в цилиндрите, което е голям проблем. ...
        От изпускателния колектор най-много могат да попаднат е в турбината Ама не са там.
        Стоят в смукателния колектор и тва е проблема - ако някоя се откъсне и парче от нея влезе в цилиндъра през смукателните клапани вътре става спортния тотализатор А попадането на твърди тела в цилиндъра означава че мотора става за отваряне и ремонт - което нито е евтино нито е хубаво. За тва се махат
        Иначе са поставени за да завихрят въздуха и да създават турболентност при ниски обороти (когато са затворени), което подобрява смесването на въздуха с горивото, прави мотора по-силен в ниските обороти и намалява някои вредни емисии. Ма тва няма значение за темата - на мотори дето гонят 200 К км (или са ги минали), махаш и тва е
        Last edited by Sm0k; d.m.y г., 12:04.
        Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
        Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

        Comment


        • #79
          Благодаря за точно обяснение , определено при първото обслужване ще премахна всичко това .
          Иначе по данни на човека колата е под 100 000 км , но това ще се провери на място скоро , а си мисля и че по номер на рама може да се направи някаква справка все пак .
          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
          140 HP + Chip Tuning -> ex
          Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
          Born to make me happy

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от Bella Покажи съобщение
            Иначе по данни на човека колата е под 100 000 км , но това ще се провери на място скоро , а си мисля и че по номер на рама може да се направи някаква справка все пак .
            Ми ся тва да е на под 100 К км, дизелва кола, не знам освен да е 2010-та година произведена, ама тва ше се види като дойде

            Иначе справки по номер на рама на колко КМ е, за кола която е внос от друга страна а не е купена и обслужвана тука съм чувал само в Порше БГ за разни Аудита. Ауто Италия забрави да ти кажат, щото и те не знаят и нямат как да получат такива данни
            Но при диагностика на 159 обикновено може да се види, ако не на колко е, поне на колко последно е сервизирана
            Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
            Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

            Comment


            • #81
              Всичко е възможно , аз лично съм попадала на 15 годишна кола на по - малко от 40 000 км в Германия така че ще поживеем и ще видим .
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
              140 HP + Chip Tuning -> ex
              Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
              Born to make me happy

              Comment


              • #82
                Bella , аз също смятам да си кажа моето мнение относно дпф , егр , ремап и вихрови клапи.
                Аз преди 2 седмици направих манипулациите по двигателя - премахване на дпф филтъра , затапване на егр клапана , премахване на вихровите клапи. Според мен тези манипулации трябва да се направят , защото на стара кола с тази хубава нафта в България всичко се запушва много бързо. Като по този начин се премахват бъдещи проблеми .
                А колкото да ремап , смятам ,че не е наложително да се прави , но за някои колкото повече , толкова повече .
                sigpicAlfa Romeo 159 2.4 JTDm 210 hp , no dpf & egr

                Comment


                • #83
                  Също нямам намерение да правя ремап , но определено ще се вслушам в съветите на всички ви да премахна всичките тези неща по колата , защото ми се иска да и се радвам много дълго време .
                  Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
                  140 HP + Chip Tuning -> ex
                  Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
                  Born to make me happy

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от Bella Покажи съобщение
                    Също нямам намерение да правя ремап , но определено ще се вслушам в съветите на всички ви да премахна всичките тези неща по колата , защото ми се иска да и се радвам много дълго време .
                    махането на тея неща няма да и увеличи живота, ще поспети малко нерви и пари в твоя. но ако не ги махнеш трябва редовно да си потдържаш колата, за да избегнеш драмите съпътстващи запушен дпф, разбити клапи, парче от тях в мотора...

                    ако ги махнеш малко нерви по-малко, но това не значи , че по рядко трява да си потдържаш колата, напротив. а и неправилна потдръжка след ремап, може да доведе и до смяна на съединителен комплект...
                    Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, 20V, 200hp NO EGR/DPF/flappers

                    Comment


                    • #85
                      Под правилно поддържане освен редовна смяна на масла , филтри , ремъци ролки има ли се и нещо друго в предвид ?
                      Трябва ли да се сменят масла на скоростна кутия и колко често ? Там разните му хидравлични работи и изобщо карах 5 год 156-ца и нямаше нещо кой знае какво специфично , но за 159 не знам .
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
                      140 HP + Chip Tuning -> ex
                      Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
                      Born to make me happy

                      Comment


                      • #86
                        Важното е да се обслужва с правилните консумативи.
                        Важно също е човекът (сервизът), който я обслужва да е наясно с автомобилът.

                        Това е .. 159 си е съвсем обикновена кола .. нема нищо специфично .. горните две си важат за всяка друга кола м/увпрочем.
                        Alfa Romeo JTD - powered by 140 Монтански бизоня

                        Comment


                        • #87
                          Кои марки ролки и консумативи за едно обслужване са добри ?
                          Какво трябва да е маслото , задължително селения или ... ?!?
                          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
                          140 HP + Chip Tuning -> ex
                          Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
                          Born to make me happy

                          Comment


                          • #88
                            Мен ако питаш задължително НЕ Селения !!! Ма това си е мое мнение, въпреки, че тука ше ме подкрепят маса народ. Консумативите - задължително рикамби оригинали. Магазините предполагам ги знаеш дето ги дистрибурират.
                            Alfa Romeo JTD - powered by 140 Монтански бизоня

                            Comment


                            • #89
                              Нямам представа кои са магазините и ще съм благодарна ако някой ми даде онлайн линк или пък адрес на тези магазини , аз съм от Стара Загора , но разбира се едва ли тук има точно такъв магазин който да предлага тези оригинални части .
                              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
                              140 HP + Chip Tuning -> ex
                              Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
                              Born to make me happy

                              Comment


                              • #90
                                Първоначално публикувано от Bella Покажи съобщение
                                Нямам представа кои са магазините и ще съм благодарна ако някой ми даде онлайн линк или пък адрес на тези магазини , аз съм от Стара Загора , но разбира се едва ли тук има точно такъв магазин който да предлага тези оригинални части .
                                Аз пазарувам само и единствено от ТиН Кар. Ползвам брандове като Gates, Ufi, Castrol, Valeo и други серфтифицирани. Когато си вземеш колата я закарай в София в някой от специализираните сервизи - там младежите знаят кое, как, какво и кога да го свършат, а ти ще си спокойна за в бъдеше.

                                Поздрави
                                Alfa Romeo JTD - powered by 140 Монтански бизоня

                                Comment

                                Working...
                                X